LA POLPA: Trobada d’Escriptors de Perifèries

10 octubre 2025

Torna la jornada LA POLPA, Trobada d’Escriptors de Perifèries, amb l'objectiu de destacar Tarragona com una de les capitals de les robustes perifèries literàries catalanes. Aquesta iniciativa vol posar en valor aquests espais extensos que se situen entre el centre i el perímetre, funcionant com una reserva de combustible essencial per a la continuïtat de la Literatura Catalana, un fet sovint no reconegut. Metafòricament, aquestes perifèries representen la polpa carnosa i dolça que protegeix el pinyol i dona consistència a la pell.

La jornada pretén ressaltar els corredors literaris perifèrics que travessen de ple l’àmbit dels ST de Cultura de la Generalitat, connectant persones, paisatges i llibres. A més, es vol remarcar el valor indefugible dels escriptors del Camp de Tarragona dins el panorama de la Literatura Catalana.

Totes les activitats es realitzaran a les instal·lacions dels ST de Cultura (Major 14, Tarragona).

Programa de la Trobada

  • 18:00 h: Benvinguda i reconeixement a Joan Cavallé (Tarragonès).
  • 18:30 h: Conversa i enregistrament del Podcast Les Tres Gràcies, amb Txell Blay (Baix Camp), Pineda Vaquer (Tarragonès) i Alba Camarasa (Ribera Alta).
  • 19:30 h: Taula rodona i enregistrament del Podcast Llegir, amb Uriol Gilibets (Solsonès), Eduard Gener (Solsonès), Anna Punsoda (Segarra) i Miquel Bonet (Baix Camp).
  • 21:00 h: Concert de Cris Juanico. Presentació de "Cançons de Xerxa" (Menorca).
  • 22:00 h: Brindis amb els escriptors del Camp.

Troba'ns a les xarxes

Articles recents

Resum de privacitat

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.

Més informació a la nostra "Plana d'avís legal i Política de Privacidat del lloc web"